Advent, Vánoce a víno

Předvánoční shon, který postihuje všechny. Je čtvrtého prosince a já nemám jediný dárek. Deprese. Nemám umytá okna. Stres. A co cukroví, kdy ho budu péct? Otevírám si sedmičku vína a začínám psát seznam, kdy, co udělám. Ano, i tak může vypadat první adventní týden.
Tohle asi běží v hlavě každé správné hospodyňce od začátku adventu.
A to jsou prý Vánoce svátky klidu a míru. Míru možná. Klidu rozhodně ne. Ale co takhle se zamyslet nad tou nemateriální stránkou Vánoc.
Nalívám si první deci vína.
Tohle není můj styl? Nad tím právě přemýšlíte? No, asi na tom něco bude, ale zároveň si říkám, že každý dospíváme a formujeme se tím správným směrem – právě jsem se napila vína a přečetla jsem si co jsem napsala. No, tak nevím, jestli nás formuje život nebo to víno.
Nás na Moravě asi to víno. Ale abych z nás nedělala jen alkoholiky, zase odbíhám od tématu. Vánoce a chystání se na ně. Já si pod tím vždy představím vůni okeny a zároveň perníčků, stres a taky trochu těšení se na Štědrý den. 
Nemám adventní kalendář! Každý rok ho….ne, opravdu nemám. Takže jsem vlastně v klidu. Poslední adventní kalendář jsem měla, když mi bylo asi deset. Od té doby pár, opravdu maličko let uběhlo, a když se nad tím tak zamýšlím, vlastně mi nechybí. Jo, je skvělý si každý den ráno vyloupnout okýnko s čokoládkou, ale už tady se nad tím zamysleme. Jako ládovat se čokoládou už o adventu? To vám opravdu nestačí cpát se cukrovím o Vánocích? Hlad na vás!
Ne, nechci dělat osvětu, o tom, že děti v Africe mají hlad a my si ničeho nevážíme. To slyšíme dnes a denně kolem sebe a myslím, že toho máme plnou hlavu všichni. Neříkám, že to není pravda, ale spíš nad tím uvažuji tak, že je na každém, ať si uváží, jak to cítí. Zase odbíhám od tématu, achjo.
A sklenička je prázdná, nuže, druhá deci pojď k mamince.
Ať nějak uzavřu téma adventní kalendář, nepotřebuju ho. Chtěla jsem sice nějaký kosmetický, ale ach ano, musela jsem si uvědomit, že šminek mám doma opravdu asi milion a druhý milion jich beztak během roku přibude, takže stačí.
Cukroví. Na začátku prosince? Lidi, neblázněte! Ty perníčky změknou i když je upečete 15. prosince. Připadne mi to jako ztrácení kouzla Vánoc už na začátku prosince. Ta vůně v celém domě je přece naprosto nepřekonatelná a nedá se ničím jiným nahradit a vyplácat si ji hned na začátku adventu, to je škoda největší.
Piju víc, než píšu mám ten pocit, takže třetí skleničko, naplň se!
To, že na Vánoce chodí Ježíšek, a ne kontrola z hygienického úřadu by si možná měla tak trochu uvědomit každá hospodyňka. Ježíšek se narodil ve chlévě, ne? Já vás neponoukám k tomu, abyste vynechávali předvánoční úklid, ale jen k tomu, že nic se nemá přehánět a vše se dá zvládnout s klidem. Pokud se vám nepodaří vyleštit všechny skleničky co jste dostali do výbavy a jsou vystavené v poličkách po celém obýváku, myslím, že kouzlo Vánoc nebude ztraceno. 

Inu sedmička vína mi říká, že se setkáme zase příště. Takže myslete na to, že Vánoce jsou svátky klidu a míru. Žádný stresy.
A já letím nakupovat ty dárky!

Komentáře

Oblíbené příspěvky