Vánoce, stres a dárky

Vánoční nálada? U studentů?
My studenti tuto pohodu nazýváme zápočťák nebo zkouškové. Je to období stresu, učení, probdělých nocí, ale pak přichází ten moment odpočinku. Moment, kdy domem voní cukroví, jehličí, skořice a ta typická domácí vánoční pohoda. Všude zní vánoční písničky a koledy, ve kterých slyšíte padající sníh, vnímáte svítící stromeček a tu kupu dárků pod ním.
Stop! Teď tedy jak je to ve skutečnosti.
Venku nepotkáte nic jiného, než lidi ověšené ze všech stran taškami, které jsou plné vánočních dárků. Potkáte taky studenty, kteří mají svůj nos zabořený v tuně papírů všude, kudy chodí. Pak to dopadá tak, že nasedají do špatných šalin, nevysedají na zastávkách nebo vráží do zcela náhodných a nevinných lidí. A jako poslední tam potkáte lidi, jako jsem já. Lítající po všech čertech, aby sehnali dárky.
Jednoduše, letos jsem se rozhodla řešit Vánoce od 1. prosince. Nesmějte se, neříkejte nic. A hlavně to nikdy nedělejte. Nebo se rozhodněte, že u vás bude nosit dárky jen Ježíšek a vy budete takoví sobci, že mu vůbec nepomůžete.
Pořád totiž přemýšlíte, co komu dát. A jak se o takovém dárku přemýšlí si můžete počíst tady. A protože nemáte jasno, docela vás to stresuje. Jako fakt. Řekla jsem sice, že nic takového mě nemůže potkat, ale stalo se to. Je 13. prosince a já přemýšlím, jak se stane to, že se mi doma objeví všechny dárky co potřebuji. Jak se mi vlastně objeví v hlavě ty nápady? Takže tady už se začíná kupit stres na stres.
Ve výsledku se uklidníte tím, že si dáte vánoční čaj, pustíte vánoční písničky a uděláte doma vánoční výzdobu.
No co.
Nejsem přece Ježíšek.
Ježíšek totiž nosí dárky.

Komentáře

Oblíbené příspěvky