Měsíc do Vánoc

Baňky, umělý sníh, různobarevné světelné řetězy, umělé stromky...

Jo, tak přesně toto všechno se dá skoro víc než měsíc před vánoci potkat ve výlohách, kolem vchodů do obchodních center, v kavárnách, jednoduše všude. Říkala jsem si, že tu předvánoční náladu budu ještě chvilku ignorovat, ale to se opravdu nedá. V podstatě kdekoliv, kam vkročím se mi v očích leskne nějaká baňka či jiná vánoční dekorace. Ve výsledku to však hodnotím tak, že bych mohla klidně říct, že jsem se nechala vtáhnout do adventně-vánoční atmosféry zcela dobrovolně. 
Kdo by toto období nemiloval. Období, kdy padá první sníh a konečně se doma může vytáhnout výzdoba, která už napovídá, že se vánoce blíží mílovými kroky. 
Opravdu poprvé se mi podařilo mít nějaký dárek dřív než v půlce prosince, což bývala posledních pár let naprosto normální situace. Vždycky jsem vše sháněla na poslední chvíli, a stal se ze mě tak ten šílenec, který lítá po obchodech a hledá dokonalý a originální dárek, který by potěšil, pobavil a ještě byl k něčemu. Víte, jak je těžké něco takového najít? Hodně. Kdyby však šlo jen o nalezení takového dárku, bylo by to v podstatě jednoduché. Nejdřív ten budoucí balíček musíte přece vymyslet. To je teprve pěkná patálie.
Člověk přemýšlí nad tím, co by dotyčného nejvíc potěšilo. Knížka? Šála? Co třeba hrnek? Jednoduše, nevím! Je třeba na to jít trochu jinak. Co by tak někoho pobavilo? Originální triko? Veselé ponožky? Mám nápad! Zase nevím... Ale přece to nevzdám. Tak se podíváme na další aspekt, který by měl dokonalý dárek splňovat. Měl by být k něčemu. Nesnáším praktické dárky! Měkké a praktické dárky jsou prostě nuda! A teď se dostávám do fáze, kdy už opravdu netuším, jakým dárkem nebo darem potěším nebo pobavím. 
Možná přemýšlíte nad tím, proč potřebuji, aby byly moje dárky pobavující. Jsem docela šílený člověk, takže je pro mě největším štěstím, když vidím, že se obdarovaní smějí obsahu kouzelného vánočního balíčku. A takový dárek opravdu není lehké vymyslet. 
Konec článku mi vyšel opravdu romanticky. Dívám se z okna a z nebe nám padá sníh. Ten pravý! Žádný umělý, ale pravý adventní sníh...

Komentáře

Oblíbené příspěvky